Vízia spojenia Hlohovca s miestnou časťou Šulekovo je v nedohľadne. Predošlý sľub už neplatí a na nové riešenie nie sú peniaze. Mesto pôvodne plánovalo dočasné premostenie s vyústením pri Zámockej záhrade. Do úvahy vtedy prichádzal používaný most typu Bailey Bridge od vojnových veteránov. Plány neskrížili ani suchoty v mestskej kase. Kúpu mal vykryť úver odhadovaný na 1,2 milióna eur.
Externý manažment projektu mesto zverilo Hlohoveckej regionálnej rozvojovej agentúre (HL RRA), ktorá sa už zviditeľnila zmanipulovaným výberovým konaním, predraženou webstránkou a porušením autorského zákona. Tentoraz sa zaviazala zabezpečiť odbornú komunikáciu s ostatnými dotknutými stranami.
V októbri minulého roku poslanci zámer schválili. Už počas prípravných prác sa ukázalo, že z dočasného mosta pravdepodobne nič nebude. Štátna plavebná správa (ŠPS) sa totiž ohradila voči nedostatočnej plavebnej výške vzhľadom k plánovanej výstavbe vodného diela. „Stali sme sa tak populárnymi, že už aj plavebná správa v Bratislave vie o nás,“ okomentoval výhrady primátor Peter Dvoran.
Podľa Miloslava Drgoňa však nešlo o žiadnu novinku, ale o nedôslednosť HL RRA. „Tieto parametre dávala ŠPS vo všetkých stanoviskách, ktoré mesto v minulosti robilo,“ informoval poslanec a hlavný architekt mesta. Otázku ukončenia spolupráce s agentúrou pochybnej povesti opäť otvoril Oliver Pestún. Rovnako ako predtým, aj tentoraz sa Dvoran konkrétnejšej odpovedi vyhol. „Zatiaľ som sa nerozhodol,“ uzavrel vyjadrenie.
Namieste bola aj vlna kritiky, ktorú si Bailey Bridge vyslúžil od Hlohovčanov. Projektant potvrdil, že dočasný most prezentovaný primátorom ako symbol spájania ľudí, by mal značne obmedzenú životnosť. Už po 7-10 rokoch by vykazoval veľké deformácie a zhoršovala by sa kvalita spojov. Problémy by mohli nastať už po 20 rokoch, kedy by stavba potrebovala zásadnú opravu. Vedenie mesta preto prišlo s ideou vybudovať most trvalý. Hlohovec by sa tak zadlžil úverom presahujúcim 3,5 milióna eur.
Aj keď potrebu ďalšieho mosta nikto nespochybnil, poslanci sa nezhodli na jeho financovaní a polohe. „Postavíme most a budeme 10-15 rokov bez investícií,“ vystúpil Patrik Voltmann, ktorý je presvedčený, že výstavbe by mala predchádzať dopadová štúdia. Ako uviedol, vzhľadom na vysoké náklady je potrebné uvažovať o lokalite, kde by most pomohol doprave. Riešenie vidí v umiestnení súbežne so železničným mostom. Časť poslancov sa priklonila k pôvodnej „šulekovskej“ lokalite a obhajovala výstavbu aj za cenu vyššieho úveru. „Aj keď staviame dom, berieme si hypotéku,“ reagovala Silvia Rybnikárová. Jozef Behul odporučil hľadať možnosti v štátnej kase či v zdrojoch Európskej únie.
Prípravné práce na zabezpečenie trvalého mosta plénum nakoniec odkleplo. Financovanie z úveru však neprešlo. Zástancovia návrhu označili vzniknutú situáciu za Kocúrkovo a sklamanie netajil ani primátor. Naopak, časť poslancov je presvedčená, že prípravná fáza vnesie viac svetla do problému a pomôže hľadať vhodné riešenia. Kedy, za akých podmienok a či vôbec sa Hlohovčania ďalšieho mosta dočkajú, ostáva zatiaľ otázne.