Mestskí zamestnanci si prišli na svoje aj v tomto roku. Na odmeny vo výške 13. platu išlo z rozpočtu 43 743 eur. Časť z tejto sumy vyplatilo mesto už v lete. Zvyšok vylepšil decembrové výplaty.
Nadeľovanie štedrých odmien mestským zamestnancom vyvoláva medzi ľuďmi nevôľu. Niektorí ich považujú za privysoké a neopodstatnené. Hlohovčania taktiež poukazujú na mnohé oblasti, kde peniaze stále chýbajú. Nemalé sumy pravidelne vyčleňované v Hlohovci na tento účel zaregistrovali i celoslovenské médiá.
Primátor Peter Dvoran sa tentoraz v predstihu rozhodol postoj mesta hájiť. „Aby zas neboli okolo toho zbytočné zmätky a dotazy. Takisto ako v minulom, aj v tomto roku som povolil vyplatiť 50 percent 13. platu pracovníkom mestského úradu,“ vyjadril sa na decembrovom rokovaní poslancov ku koncoročným odmenám. Časť z nich zdôvodnil úsilím, ktoré pracovníci aj počas víkendov venovali príprave osláv k 900. výročiu prvej písomnej zmienky.
Odmeny na účtoch si v tomto roku našlo všetkých 106 zamestnancov mesta. Okrem úradníkov magistrátu si prilepšili aj mestskí policajti a pracovníci spoločného obecného úradu. Viceprimátor Ján Tassy dostal 2 270 eur najmä za rozvoj družobných vzťahov. Na ostatnom rokovaní zastupiteľstva odklepli poslanci odmenu vo výške jedného mesačného platu i hlavnému kontrolórovi mesta Jánovi Kozákovi.
Vedúci zamestnanec | Odmeny v roku 2010 | Odmeny v roku 2011 | Odmeny v roku 2012 | Odmeny v roku 2013 |
Ing. Eva
Lukáčová prednostka MsÚ |
1 687 € | 3 625 € | 1 688 € | 2 532 € |
Ing.
Ján Husár vedúci oddelenia VaŽP |
1 114 € | 1 314 € | 1 136 € | 1 136 € |
Ing. Zuzana
Nosková vedúca oddelenia VS |
1 076 € | 1 098 € | 1 398 € | 1 098 € |
Ing.
Zuzana Pacherová vedúca finančného oddelenia |
1 029 € | 1 382 € | 1 252 € | 1 102 € |
Ing. Mária
Janičková vedúca oddelenia SV |
1 079 € | 1 480 € | 1 250 € | 830 € |
Ing.
Miroslav Hudec vedúci oddelenia HČ |
1 058 € | 1 262 € | 1 122 € | 1 132 € |
Ing.
Štefan Herceg vedúci oddelenia informatiky |
-- | 1 512 € | 1 112 € | 1 132 € |
JUDr.
Kornélia Žáková vedúca oddelenia RR |
1 094 € | 1 096 € | 1 096 € | 1 096 € |
Mgr. Ivan
Taliga vedúci právneho oddelenia |
960 € | 810 € | 960 € | 972 € |
Súhrnná výška odmien zamestnancov MsÚ (65 zam.) | 27 071 € |
Súhrnná výška odmien zamestnancov MsP (21 zam.) | 8 356 € |
Súhrnná výška odmien zamestnancov SOÚ (9 zam.) | 3 516 € |
Súhrnná výška odmien zamestnancov SOÚ (11 opatrovateliek) | 4 800 € |
Nie všade je ale 13. plat samozrejmosťou. Príkladom je i mesto Trenčín. „Trenčín nevypláca zamestnancom koncoročné odmeny ani 13. respektíve 14. mzdu. Pri odmeňovaní postupuje v zmysle Poriadku odmeňovania zamestnancov mesta Trenčín v súlade so Zákonníkom práce,“ povedala začiatkom tohto týždňa pre agentúru SITA tamojšia mestská hovorkyňa Erika Ságová.
Odôvodnenie pridelenia odmeny zástupcovi primátora
Ján Tassy - zástupca primátora
Zástupca primátora aktívne pristupoval k získavaniu finančných zdrojov, najmä asignačnej dane. Zentiva a.s. poukázala subjektom mesta prostriedky vo výške 20 000 €, finančné prostriedky vo forme asignačnej dane boli poskytnuté subjektom mesta aj spoločnosťou BEKAERT a. s. V rámci rozvoja družobných vzťahov s mestom De Panne organizoval ubytovanie a program účastníkov pobytu v rámci osláv 900. výročia prvej písomnej zmienky o meste. Podieľal sa na organizácii podujatí k 900. výročiu a zastupoval mesto na týchto podujatiach, ktoré sa v značnej miere organizovali počas sobôt a nedieľ. Zastupoval primátora mesta na reprezentačných podujatiach v meste i v družobných mestách.
Odôvodnenia pridelenia odmien vedúcim zamestnancom MsÚ Hlohovec
Ing. Eva Lukáčová – prednostka MsÚ
Prednostka MsÚ zabezpečovala koordinovanie činnosti jednotlivých oddelení MsÚ, najmä pri dodržiavaní rozpočtovej disciplíny a spracovaní rozpočtových opatrení a operatívnom riadení financovania.
Počas výkonu kontrol vykonávaných kontrolnými orgánmi zabezpečovala požiadavky kontrolných orgánov, predkladala opatrenia na odstránenie nedostatkov zistených kontrolou a spracovávala správy o plnení opatrení. Koordinovala výkon kontrolnej činnosti pracovníkmi MDVaRR s BH s.r.o. a zabezpečuje plnenie opatrení z tejto kontroly
Z dôvodu príprav osláv 900. výročia prvej písomnej zmienky o meste Hlohovec pôsobila ako predsedníčka komisie, ktorá pripravovala program a jeho realizáciu. Koordinovala aktivity pri realizácii programov s organizáciami mesta (historický sprievod, vystúpenia) a spôsob zúčtovania výdavkov. Časť podujatí sa realizovala počas sobôt a nedieľ bez nároku na čerpanie náhradného voľna.
Podieľala sa na tvorbe brožúr o meste, knihy a filme o meste.
Koordinovala získanie informácií a spracovala odpovede na 27 podnetov zaslaných na portál Odkaz pre starostu.
Mesto Hlohovec nemá obsadenú pracovnú pozíciu hovorcu. Nad rámec svojej pracovnej náplne a v prevažnej miere po pracovnej dobe pripravila odpovede a stanoviská mesta nasledovne: 51 súborov otázok pre Fraštacké noviny, 13 žiadostí – portál Hlohovecko, 7 žiadostí – portál Hlohovec24, 4 okruhy otázok pre Trnavské noviny, ďalšie informácie boli poskytnuté pre agentúry SITA a TASR, pre HcTV, Život v Hlohovci, rádio Expres, RTVS, a najmä z hľadiska propagácie aktivít mesta pre rádio REGINA.
Ing. Ján Husár – vedúci VaŽP
Zabezpečoval kontrolnú činnosť pri realizácii investičných akcií podľa potreby i v mimopracovnom čase. Koordinoval činnosti s VaTS s. r. o. pri výstavbe detského ihriska na Manckovičovej ul. Zabezpečoval proces verejného obstarávania na výber dodávateľov na realizáciu parkovísk na Šomodskej ul. a Manckovičovej ul. Odborne usmerňoval zamestnancov ostatných oddelení a tiež pracovníkov mestských organizácií pri verejných obstarávaniach tovarov a služieb. Zabezpečoval prevádzku referenčného vozidla MsÚ pre potreby oddelenia VaŽP, v nevyhnutných prípadoch i pre potreby zamestnancov ostatných oddelení. Ochotne vypomáhal pri manipulácii a uskladnení materiálov, ktoré boli dodané v značných objemoch pri príležitosti osláv 900. výročia prvej písomnej zmienky o meste a volieb do VÚC.
Ing. Zuzana Nosková – ved. VS
Koordinovala činnosti spojené s realizáciou ROEP-u v Hlohovci v súvislosti so spracovaním 2. etapy, zvolávala zasadnutie komisie a riešila jej agendu.
V súvislosti s navyšovaním základného imania obchodných spoločností mesta koordinovala práce spojené s nepeňažným vkladom a vysporiadaním súvisiacim s nehnuteľnosťami vo vlastníctve mesta.
Zabezpečovala verejné obstarávanie a následne nutné náležitosti spojené so zabezpečovaním telekomunikačných služieb ako hlasovej virtuálnej privátnej siete pre MsÚ.
Podieľala sa na príprave volieb do VÚC z hľadiska materiálno-technického zabezpečenia a zúčtovania výdavkov.
Prispela k príprave vnútorného predpisu zameraného na aplikáciu novely zákona o verejnom obstarávaní účinného od 1.7.2013.
Ing. Zuzana Pacherová – ved. FO
Zabezpečila komplexné spracovanie analýzy hospodárenia mesta Hlohovec za rok 2012, vrátane zahrnutia subjektov v zriaďovateľskej pôsobnosti Mesta Hlohovec.
Spracovala Konsolidačnú výročnú správu za mesto Hlohovec za r. 2012 s fotodokumentáciou v realizovaných akciách.
V zmysle novelizovaných právnych predpisov koordinovala spracovanie nových návrhov VZN v oblasti miestnych daní a poplatku za KO a DSO.
Zabezpečovala proces spracovania návrhu programového rozpočtu na roky 2014 – 2016, nutné analýzy jednotlivých výdavkov, rokovania s organizáciami v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta, resp. založené mestom Hlohovec.
Ing. Mária Janičková – ved. odd. SV
Pôsobila v komisii na zabezpečenie osláv 900. výročia prvej písomnej zmienky o meste, podľa potreby zabezpečovala poklady pre činnosť komisie kultúry a vzdelávania. Účinkovala v programoch organizovaných mestom, časť z nich bola poriadaná mimo pracovnej doby, bez nároku na čerpanie náhradného voľna. Pripravovala príhovory do bulletinov a publikácií. Zúčastňovala sa organizácie podujatí (Mesiac úcty k starším, Vianočná kvapka krvi, Deň učiteľov, Novoročná recepcia, prijatia hostí mesta v refektári a pod.).
Viedla personálnu a mzdovú agendu riaditeľov škôl a školských zariadení.
Zabezpečovala prípravu zasadnutí Mestskej školskej rady, viedla jej agendu a pôsobila v Rade školy pri ZŠ sv. Jozefa.
Ing. Miroslav Hudec – ved. odd. HČ
Organizačne zabezpečoval vybudovanie osvetlenia priechodov pre chodcov na Hlohovej ul. a ul. SNP a riešil postupné budovanie bezbariérových priechodov pre chodcov s úpravou pre nevidiacich.
Zabezpečoval priebežné rozširovanie kontajnerovísk s oplotením.
V spolupráci so VI. ZŠ pripravoval podklady pre budovanie náučného chodníka v zámockej záhrade a podmienky pre starostlivosť školy o Grottu. Vynaložil úsilie pri riešení dopravnej situácie pri ZŠ Podzámska (vybudovanie chodníkov, priechodov a rozšírenie parkovísk).
V spolupráci s oddelením informatiky bolo zavedené na webovom sídle mesta zverejňovanie pohrebných obradov a hlásení mestského rozhlasu podľa požiadaviek občanov.
Zabezpečil kompletnú aktualizáciu pasportu cintorínov v Hlohovci i v m. č. Šulekovo.
Mgr. Ivan Taliga – ved. PO
Zabezpečil tlmočenie zahraničným návštevám mesta Hlohovec bez nároku na čerpanie náhradného voľna za aktivity mimo pracovného času, tiež zabezpečoval preklady z a do anglického jazyka v listovej a elektronickej komunikácii. Z anglického jazyka tlmočil i pri vybavovaní cudzincov na matričnom úrade a v prípade prekladov korešpondencie. Právne zastupoval subjekt mesta, MŠ Vinohradská, v súdnom spore o náhradu škody. Poskytoval právne poradenstvo a usmerňovanie občanov k adresnému podaniu nespadajúcemu do pôsobnosti mesta. Zabezpečoval prevádzku referentského vozidla pre potreby PO.
Zabezpečoval práce spojené s prípravou a vykonaním volieb do VÚC, vrátane uskladnenia a expedovania volebných lístkov a ďalších náležitostí.
JUDr. Kornélia Žáková – ved. RR
Aktívne pristupovala k spracovaniu podkladov pre spracovanie projektov v rámci vyhlásených výziev. Koordinovala činnosti vedúce k uzatvoreniu zmluvných vzťahov pri získavaní finančných prostriedkov pre rozpočtové organizácie mesta a iné subjekty. Počas celého roka zabezpečovala implementáciu projektu VIA HLOHOVIENSIS, najmä organizáciu podujatí počas sobôt a nedieľ, bez nároku na čerpanie náhradného voľna. Komplexne spracovávala agendu platieb z riadiacich a sprostredkovateľských orgánov. V spolupráci s MsKC a dennými centrami pripravovala podklady pre získanie prostriedkov na kultúrne, mládežnícke a sociálne aktivity. Koordinovala činnosť jednotlivých oddelení MsÚ a dodávateľa strategického dokumentu PHSR, ktorý bude po jeho dopracovaní predkladaný na prerokovanie MsZ.
Ing. Štefan Herceg – ved. OI
Zabezpečoval virtualizáciu serverovej infraštruktúry (riešenie zálohovacích systémov IT prostredia vo virtualizovanej serverovej infraštruktúre). Vykonával činnosti, ktoré vyplývajú z funkcie „ZODPOVEDNEJ OSOBY“ pre ochranu osobných údajov a pripravoval opatrenia vyplývajúce z novely zákona o ochrane osobných údajov. Aktualizoval projekt „Bezpečnostná politika za rok 2013“. Aktívne pristupoval k činnostiam vyplývajúcim z prevádzky modulov Verejné obstarávanie a Úlohy z porád primátora a prednostky. Zabezpečoval proces prípravy a spracovania informácií pre voľby do VÚC v ISS. Aktívne prispel k výmene zastaralej ústredne na virtuálnu a k príprave dát pre štátny projekt „Register adries“. Mimo pracovných hodín realizoval pravidelné i mimoriadne aktualizácie informačného systému ISS CG (vzdialená správa). Poskytoval metodickú podporu a koordinačnú činnosť garantom modulov informačného systému ISS.